Hvornår skal du poste på Facebook og Instagram?

sep 15, 2019 Blog

Tidspunktet for at udgive din posts på både Facebook og Instagram er vigtigere, end hvad du måske lige går og tror. For vil du gerne nå ud til så mange som muligt, er du nødt til at ramme dit publikum, når de rent faktisk er online og aktive. Hvornår det er, kan du læse i indlægget her.

Hvornår skal du poste?

Først og fremmest er det vigtigt at fremhæve, at der ikke findes nogen gylden regel for, hvordan du timer dine opslag bedst for at ramme dit publikum helt optimalt. Dog er det vigtigt, at du altid har dine følgere og dine potentielle følgere in mente, når du udgiver dine opslag.

Du vil nemlig gerne ramme dem, når de er online og aktive, og da det varierer fra virksomhed til virksomhed, hvornår deres publikum er online, er det en god ide at analysere dig frem til, hvornår på dagen, de er det:

  • Forsøg i en periode på en måned at poste på forskellige tidspunkter af dagen og se, om du kan komme frem til et mønster.
  • Benyt dig af Instagrams analyseværktøjer til at komme nærmere, hvornår dit publikum er online og hvilke opslag, der har fået mest engagement.

Hvad siger eksperterne?

Facebook og Instagram er blandt de mest benyttede platforme i verden, og der er derfor lavet et væld af undersøgelser og analyser, der forsøger at finde frem til, hvornår det er bedst at udgive indhold på de sociale medier.

Ifølge undersøgelserne er de bedste tidspunkter at udgive indhold på følgende:

  • Vil du gerne ramme et internationalt publikum, er de bedste tidspunkter omkring klokken 02.00 og klokken 17.00 Eastern Standard Time. På verdensplan er der i gennemsnit flest online på de tidspunkter.
  • Lokalt rammer du bedst dit publikum mellem 07.00 – 09.00 (mens de er på vej på arbejde) og lige efter arbejde klokken 17.00.
  • Sørg også for at poste på mandage, onsdage og torsdage, da der gennemsnitligt er flest aktive på disse dage.

Har du brug for hjælp til at skrive indhold til dine sociale medier? Det kan jeg hjælpe dig med! Kontakt mig via mail på tekstunivers@gmail.com.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *