Hvorfor skal din virksomhed være på sociale medier?

aug 4, 2019 Blog

Markedsføring på de sociale medier er eksploderet de senere år, hvilket primært skyldes alle de timer vi bruger på at scrolle vores feed igennem på Facebook, Instagram og andre sociale medier. Når sociale medier bliver brugt i så høj en grad, ligger der et stort potentiale i at få dit budskab og værdier ud til potentielle kunder.

Sociale medier giver trafik til din hjemmeside

Det smarte ved sociale medier er, at du i hvert opslag du laver, kan linke til din hjemmeside eller webshop. Når du gør det, øger det chancen for, at folk klikker sig videre via jeres link. Sker der desuden også det, at dine kunder nævner dig i deres opslag på de sociale medier, vil det sende et positivt signal til Google om, at du har indhold, der er værd at dele – og det kan i sidste ende få din hjemmeside til at rangere højere i organiske søgninger.

Du øger dit kendskab til målgruppen

Udover at kunder nemmere kan finde din virksomhed og bliver ledt videre ind på din hjemmeside eller webshop, giver de sociale medier også en analyse af, hvem din målgruppe er. Det gør det langs nemmere for dig at udvikle din markedsføringsstrategi, da I ved, hvem I henvender jer til.

Vær det sted dine konkurrenter er

Der er stor sandsynlighed for, at dine konkurrenter allerede bruger de sociale medier, eller har det som en del af deres kommende markedsføringsplan. Derfor bør du og din virksomhed også gøre det.

Viser det sig, at dine konkurrenter ikke er på de sociale medier, har du muligheden for at være den første til at være der. Det vil så absolut kun være en fordel, da I dermed ikke skal konkurrere med andre end jer selv.

Hvis du har brug for hjælp til at få lavet ugentlige opslag, kan du kontakte Tekstunivers på tekstunivers@gmail.com og høre mere om mulighederne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *