Hvis du ikke har meget erfaring på Instagram, kan det være svært at gennemskue, hvordan du får flere følgere det sociale medie. Du sidder måske fast med en mindre skare af trofaste følgere, men vil gerne have flere til at følge din virksomhed. Hvordan du får flere følgere, kan du læse om her.
Find din niche
Det vigtigste er, at du holder dig til din niche og dermed også til et bestemt tema. Er du for eksempel massør eller fysioterapeut skal du ikke begynde at lægge billeder ud med mad. Det vil skabe forvirring hos dine følgere og vil ikke skabe et klart billede af, hvad din virksomhed er og repræsenterer.
Udover billederne skal du også gøre din bio interessant:
- Upload et lækkert profilbillede (gerne logo hvis du har).
- Skriv en kort biotekst der fortæller, hvem du er og hvad folk kan forvente.
- Tilføj et link til din hjemmeside, da det giver mere trafik.
- Tilføj din e-mail så potentielle kunder kan komme i kontakt med dig.
Like og kommentér på livet løs
Det eneste du ikke må gøre på Instagram, er at spare på dine likes eller kommentarer. Likes og kommentarer på andres opslag er en nem og enkel måde at skaffe flere følgere til din profil. Dog er det vigtigt, at du liker og kommenterer på billeder, der er relevant for din egen niche og indhold.
Brug (de rette) hashtags
Du kommer ingen vegne på Instagram uden hashtags! Mediet er bygget op omkring brugen af hashtags, og kan sammenlignes med søgeord på Google. Din profil bliver derfor nemmere at finde og mere synlig inden for din niche, hvis du bruger relevante hashtags.
Du kan bruge op til 30 hashtags i hvert opslag. Dog er en gylden regel at bruge mellem 25-27 hashtags, da mediet ellers godt kan finde på at blokere dig midlertidigt, fordi det anser dig som en spammer.
Sørg også for at variere brugen af dine hashtags, hvis det er muligt, da du ellers godt kan blive opfattet som spammer af mediet.
Husk at bruge stories
Stories er gode at bruge i jagten på følgere og fastholdelse af følgere, da de viser, at du er aktiv. Stories bruges især til mere personligt indhold, som ikke egner sig som et opslag;Ejer du en webshop, kunne du f.eks. tage et billede af nye varer, der lige er kommet ind af døren.
Det smarte ved stories er også, at du kan lave hashtags og GEO-tags, som får din profil ud til et større publikum.
Jeg håber, du kan bruge mine tips til noget, og at det sætter gang i din Instagram!